czwartek, 26 kwietnia 2012

Wyniki Konkursów

Podajemy kolejne wyniki naszych konkursów.

Konkurs nie tylko dla najmłodszych.

1. Miejsce i nagrodę książkę pt: "Tajemnica Błękitnego Zamczyska" - Beaty Wieczorek otrzymuje: morthund@wp.pl za komentarz:
Pisarką, którą cenię, jest Ursula K. Le Guin. Potrafi przy pomocy kilku słów przenieść mnie wszędzie, gdzie dzieją się ważne wydarzenia - raz trafiam do Ziemiomorza, gdzie zostaję uzdolnionym i zbyt pewnym siebie czarodziejem, innym razem lecę w kosmos, by wylądować wreszcie jako Lavinia, która czeka na wyśnionego Eneasza. Cenię autorkę za to, że nie tworzy wyłącznie w utartych schematach fantastyki, ale z łatwością i kunsztem doskonałego rzemieślnika żongluje motywami, rodzajami powieści, miejscami, w których rozgrywa się akcja i czasami. Mówiąc potocznie - wielki szacun za styl, talent i magię, jaką pani Le Guin wprowadza do książek. I za to, że w jej światach zło i dobro toczą ze sobą walki jak w życiu, a chociaż nie zawsze kończy się to happy endem, wciąż przekazuje posłanie, aby walczyć do końca i nie poddawać się jak czarodziej, który choć stracił wszystkie umiejętności, odkrył wiele innego szczęścia i zmienił filozofię życia. Moje uznanie za ogromny talent i umiejętność zaskakiwania.
2. Miejsce i nagrodę książkę pt: "Tajemnica Błękitnego Zamczyska" - Beaty Wieczorek otrzymuje: magda.m28@autograf.pl za komentarz:
Od niedawna moją ulubioną pisarką jest Ewa Nowak. Od bardzo niedawna, mogłabym nawet rzec, gdyż zdążyłam na razie przeczytać tylko dwie jej książki. Pomimo tego już pokochałam jednak styl pisania pani Nowak. Zakochałam się wręcz w jej książkach. Bardzo ważna jest dla mnie realność postaci ukazywanych przez pisarkę. Zawsze są to zwyczajne osoby, które równie dobrze jak na kartach powieści mogłabym spotkać w szkole czy na ulicy po drodze do domu. Daleko im do ideałów ukazywanych często w książkach, nie są też nieprawdopodobnie, wręcz niemożliwie głupi, są po prostu normalni. Podziwiam autorkę za tworzenie tak pięknych właśnie, barwnych i rzeczywistych postaci. Kolejną rzeczą, za którą panią Nowak cenię jest umieszczenie akcji swoich powieści w Polsce- pisarka doskonale zna opisywane realia, dzięki czemu buduje genialne opisy i pokazuje różne miejsca w taki sposób, że bardzo łatwo jest je sobie wyobrazić, przenieść się w nie w czasie czytania książek pani Ewy Nowak.
Wszystkim pozostałym uczestnikom konkursu bardzo dziękujemy za udział i zachęcamy do sprawdzenia się w kolejnych naszych konkursach.




Konkurs "Satelita"

1. Miejsce i nagrodę książkę "Satelita" której autorem jest Aleksander Janowski. otrzymuje: rafaelloo29@o2.pl za komentarz:
Jako dziecko nie lubiłem chodzić do biblioteki ani do księgarni, bo zwyczajnie nie lubiłem czytać. Łatwo było zacząć, ale im grubsza książka, tym szybciej mnie nudziła. A jednak nadszedł taki czas, gdy postanowiłem sięgnąć po pierwszy tom książki, która leżała od lat na półce mojego taty. "Winnetou" - to właściwie pierwsza książka, którą czytałem z takim zapałem, choć skończenie jej zajęło mi (jak mi się wtedy wydawało) całe wieki. Lubiłem wtedy westerny, więc czytanie o przygodach Apacza było dla mnie niezwykłe ciekawe. Choć książka była trudna i nieco ciężka do zrozumienia to można by rzec, że to jej zawdzięczam obecną miłość do książek:) 
2. Miejsce i nagrodę książkę "Satelita" której autorem jest Aleksander Janowski. otrzymuje: jadzka@fejm.pl za komentarz:
Pamiętam, że będąc małą dziewczynką, nękałam tatę żeby mi kupił jakąś książeczkę;) Jednym z prezentów był "Pinokio", którego czytałam wielokrotnie, nawet po nocy, kryjąc się pod kołdrą z latarką:) Będąc młodszą uwielbiałam tą historię, mama wielokrotnie tłumaczyła mi o co w niej chodzi. W ten sposób nauczyłam się unikać kłamstw, które otaczają nas wszędzie oraz wiem do dziś, że warto marzyć, bo nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się nasze pragnienia spełnić... Pamiętam książkę do dziś, stoi na półce, zajmując honorowe miejsce, a w przyszłości z pewnością przekażę ją dalej, aby nauczyła innych tak wiele jak mnie:D

W obu konkursach nagrody sponsoruje Wydawnictwo Comm 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz