wtorek, 31 maja 2011

Wywiad z Patrykiem Danielem Garkowskim

Patryk Daniel Garkowski to pisarz, artysta i działacz naukowy. Urodził się 23 sierpnia w roku 1996. Jego głównymi kierunkami zainteresowań jest historia, filologia polska, a także biologia, chemia, biofizyka i technika. Oprócz tego Patryk Daniel Garkowski interesuje się medycyną, anatomią i ewolucją, prawem oraz funkcjonowaniem społeczeństwa na przestrzeni wieków. Jego teksty są cennym, bogatym materiałem o klarownej, wielobarwnej treści.

Patryka Garkowskiego fascynują ogrody, szczególnie naturalne, ponieważ obfitują w dziką florę i faunę. Zainteresowanie nauką miało silne odkształcenie w Jego poglądach, na przykład opisujących zjawiska przyrodnicze zachodzące na naszej planecie. Oprócz tego Patryk D. Garkowski zaczął pisać wiersze i utwory prozatorskie, szkicować i malować obrazy ekspresjonistyczne. Wówczas działacz naukowy oddalił się od tradycyjnego życia nastolatka i poświęcił swoje życie nauce, sztuce i literaturze.

Oprócz talentu literackiego Twórca rozwija się w sztuce (tworzy obrazy ekspresjonistyczne, stanowiące nowoczesne spojrzenie na zmiany zachodzące we współczesnej kulturze), a także w poznawaniu sekretów astronomii, kosmologii. Duże nadzieje pokłada w terraformowaniu planet jako drodze ku ocaleniu naszego gatunku. Autor kieruje w życiu się łacińskim zdaniem: Verba volant, scripta manent (słowa ulatują, pisma pozostają). Bogate spektrum zainteresowań Patryka Garkowskiego objawia się jego wynikami w nauce. Przez wszystkie lata edukacji Autor zdobywał świadectwa z czerwonym pasem i uznanie wśród środowiska szkolnego.
( źródło informacji: http://nakanapie.pl/autor/patryk-daniel-garkowski)

Książki, które napisał to:

1."Najpiękniejsze stolice w Europie"
2. "Repetytorium z historii ogólnej"
3. "Konsolidacje"
4. "Perłowy konterfekt" - najnowsze dzieło, które można nabyć tutaj: http://www.radwan.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=379&category_id=40&option=com_virtuemart&Itemid=242&vmcchk=1&Itemid=242



WYWIAD:

1. Masz zaledwie 14 lat. Skąd w tak młodym wieku zamiłowanie do poezji?
Poezja to czysty oraz piękny kryształ. Pisanie wierszy sprawia mi ogromną radość, ponieważ mogę podzielić się z innymi swoimi myślami, emocjami i poglądami.

2. Skąd czerpiesz inspiracje do swoich wierszy?
Inspiruję się wszystkim co mnie otacza: środowiskiem naturalnym, chemią, fizyką, historią cywilizacji, sztuką, dziedzictwem naszego gatunku. Ekspansja człowieka, przyroda, materia są dla mnie wspaniałym źródłem inspiracji.

3. W jaki sposób piszesz? Czekasz na wenę i wtedy dopiero siadasz i piszesz czy bierzesz kartkę papieru i zaczynasz tworzyć?
Z pewnością wszystko się koreluje. Rzeźbię słowa analizując moje myśli, emocje… Później proste słowa staram się zastąpić bogatszymi odpowiednikami. Często wracam do moich wierszy i dokonuję ostatecznych poprawek.

4. Młodzi ludzie raczej niechętnie czytają poezję. W jaki sposób zachęciłbyś ich do lektury wierszy?
Obcowanie z poezją to prawdziwa przyjemność. Wydaje mi się, że w czasach współczesnych niektórzy młodzi ludzie zapominają o tym. Wolą słuchać bez przerwy satanistycznej muzyki, bardzo długo grać w gry komputerowe, ciągle oglądać telewizję. Jest mi przykro z tego powodu, że w takim złym kierunku ewoluuje część społeczeństwa.

5.Z Twojego życiorysu wynika, że interesujesz się wieloma rzeczami. Jak godzisz to wszystko z nauką?
Staram się godzić pasje oraz twórczość z obowiązkami szkolnymi. Pomaga mi w tym moja determinacja i chęć studiowania.

6. Czym tak naprawdę chciałbyś się zająć w przyszłości? Czy połączysz te wszystkie dziedziny?
Wkrótce nadejdzie czas wyborów, kiedy to będę musiał wybrać dalszą ścieżkę mojego rozwoju. Nie ma uniwersalnych studiów, które godziłyby wszystkie moje zainteresowania. Zastanawiam się nad kierunkami humanistycznymi lub chemią.

7. Jak zauważyłam założyłeś bloga. Dlaczego? Chciałbyś przez niego kontaktować z innymi ludźmi?
Tak, ponieważ lubię się dzielić z innymi tym co robię. Kontakt z czytelnikami sprawia mi niewyobrażalną radość.

8.Jakie jest Twoje największe marzenie ?
Moje największe marzenie to otrzymać Nagrodę Nobla. To by było najwspanialszym uwieńczeniem mojego życia. Może kiedyś zasłużę na takie wyróżnienie ?

9.Interesujesz się także historią. Wielu młodych ludzi jednak nie chce się jej uczyć. Masz jakiś pomysł by zainteresować młodych przeszłością?
Korzystamy z dziedzictwa naszych przodków, istniejemy dzięki historii. Powinniśmy fascynować się historią naszej planety.

10. Co jest najważniejsze dla Ciebie w życiu?
Moje życie opiera się na nauce, sztuce, literaturze… Bardzo chcę tworzyć i płodzić owoc mojej pracy literackiej, naukowej... Tworzenie dla ludzi zarówno tej epoki jak i przyszłych stuleci wywołuje we mnie deszcz szczęścia.

11. Jakie plany literackie masz w niedalekiej przyszłości?
Aktualnie mam w planach napisanie e-booka o mojej wizji edukacji we współczesnym świecie nauczania.

Dziękuję za rozmowę i poświęcony mi czas.



Wywiad został przeprowadzony przez administratora strony Książki Moja Miłość Monikę Walas.

28 komentarzy:

  1. Myślę że ten chłopak ma wielki talent, oby ktoś mu pomógł w tym kraju rozwinąć skrzydła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są pierdoły. Chodzę z nim do klasy na Farmacji. Wszyscy się z niego śmieją. Słuchacze i nauczyciele. Ostatnio powiedział że zgłosi do sądu szkołę bo ma jedynkę z analizy leków. Niby taki przyrodnik a boi się kwasu i zamiast kwasu w doświadczeniu użył WODĘ!!!!!

      Usuń
  2. Zgadzam się z moim przedmówcą. Patryk to bardzo utalentowany chłopiec. Miałam przyjemność poznać go wirtualnie, z czego bardzo się cieszę. Jestem jak najbardziej za promowaniem takich osób, tylko obawiam się, że w Polsce będzie to trudne. Niemniej, z całego serca życzę Patrykowi sukcesów. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie wiem co powinnam o tym wszystkim myśleć. Coś mi nie gra ale jeszcze nie wiem co:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie gra to, że z młodego chłopca po prostu zainteresowanego światem robi się - albo on robi - jakiegoś Einsteina, którym nie jest. "wybitny pisarz, artysta i działacz naukowy" - co osiągnął, aby można tak było napisać? Publikacje w Internecie? Za własne pieniądze? Ludzie... krzywdę robicie prawdopodobnie zdolnemu łebkowi, już kreując go na geniusza.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm.. czy jest zdolny - nie wiem książek jego nie miałam okazji czytać, ale myślę, że niedługo będzie mi to dane :-)

    Nie sądzę, bym komuś robiła krzywdę przeprowadzając z nim wywiad czy promując go - bez przesady :-)

    Nikt nikogo nie kreuje, to tylko wywiad, ale widzę, ze przysporzył niektórym dużo emocji :-)

    Nie wiem co Wam tu nie gra :-) Ja tez miałam okazje poznać Patryka wirtualnie, czasem rozmawiamy sobie, jest trochę roztargnięty, ale to jego prawo ma 14 lat :-) Ja osobiście bardzo dobrze mu życzę długa i ciężka droga przed nim, ale mam nadzieję, ze da rade!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli to on przysłał taką notkę biograficzną, powinnaś delikatnie zwrócić mu uwagę, że może nie wypada się nazywać "wybitnym pisarzem", to mogą zrobić krytycy :) Podobnie z nauką, nie deklaracje - może gdzieś coś opublikował? Tak to brzmi śmiesznie.
    Nie emocje, tylko stwierdzenie faktu :) warto go promować, ale nie warto wciskać w buty geniusza na siłę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Notka biograficzna pochodzi ze strony nakanapie.pl Nawet źródło zostało zaznaczone.
    A książki, które wydał też zostały wymienione.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale notka biograficzna ze strony nakanapie.pl pochodzi z tylnej strony okładki książki, a tą z kolei pisze sam autor. W takim razie ktoś kto zwrócił na tą uwagę miał racje pani Moniko ;) Dzieciak sam o sobie napisał "wybitny pisarz". Zaiste godne podziwu i naśladowania...

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy człowieku, który nie masz odwagi się podpisać, czy miałeś w reku książkę, by wiedzieć co jest na niej napisane na tylnej okładce?

    OdpowiedzUsuń
  10. Tekst z tyłu książki wygląda inaczej niż z nakanapie.pl : http://1.bp.blogspot.com/-uU7zEP50HLk/TefM0op_vTI/AAAAAAAAABk/Jr1bUDVArck/s1600/blisko.png

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowi pewnie nie chodzi o jakieś druzgoczące szczegóły, a o ogólny zarys sytuacji. Miałam okazję rozmawiać przez chwilę z Patrykiem i odnoszę wrażenie, że jeszcze nie nadszedł odpowiedni czas na jego publikacje. Nie twierdze, iż nie ma talentu. Aby to stwierdzić, musiałabym przeczytać którąkolwiek z jego książek. Nie mniej jednak nie wydaje się być gotowy na jakąkolwiek krytykę, czy też na sytuację, które na co dzień towarzyszą dorosłym ludziom. W tej kwestii czeka go jeszcze wiele nauki, a niestety nie będzie ona polegać na wklepaniu na pamięć kilku regułek.

    Jestem bardzo ciekawa na temat jego książki o "edukacji". Jej na pewno sobie nie odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lena masz sporo racji, ale... nie zgadzam się ze stwierdzeniem: "że to jeszcze nie czas na jego publikacje" jeśli są dobre to każdy czas jest odpowiedni. Racja jest, ze może jeszcze nie jest na krytykę gotowy, ale niektórzy maja i 20 lat i nie są gotowi. Sądzę, że Patryk zachowuje się jak każdy przeciętny czternastolatek w jego wieku. Nie możemy od niego wymagać zbyt wiele i Mickiewicz, chciałabym jednak byście wzięli się za ocenianie jego utworu w nie jego jako osoby. Czy jakby napisał utwory pod pseudonimem było by lepiej?

    Może Patryk nie jest dojrzały by stać centrum uwagi krytyków, ale jest dojrzały by napisać i wydać książki co innym nawet w wieku 30 lat nie wychodzi. Więc nie oceniajcie chłopaka przez to jakim jest tylko co i jak napisał, myślę, ze ocenianie go jako człowieka nie znając go bliżej jest nie na miejscu i niepoważne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tekst z tyłu książki http://3.bp.blogspot.com/-bYQmbO9ROvQ/TlAfrWCkvFI/AAAAAAAAAIM/-Z59atoyTNs/s1600/ok%25C5%2582adka+z+bliska.png

    OdpowiedzUsuń
  16. Młodych ludzi, takich jak Patryk jest pełno w liceach o wysokim poziomie nauczania i nie tylko... Nie jest żadnym wielkim poetą ani naukowcem - po prostu dobrze robi sobie reklamę. To, że opowiada o sobie w ten sposób nie świadczy o jego mądrości tylko o narcystycznych skłonnościach - uwierzcie! Miałem okazję się z Nim spotkać - uczucia są mieszane i zero rewelacji .

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak się składa, że uczęszczam z Patrykiem do tej samej szkoły. Muszę powiedzieć, że nie jest on tak uzdolniony jak się kreuje. W szkole, a nawet jego klasie jest dużo osób, które lepiej się uczącą. Dodatkowo one też piszą wiersze i prozę, ale szkoda im pieniędzy (lub nie posiadają ich) na wydawanie swoich utworów. Uważam, że nie powinno robić się z niego gwiazdy i geniusza, ponieważ jest zwykłym przeciętnym chłopakiem. Ponad to rozmowa z nim często jest nie na poziomie osoby kulturalnej i Patryk często obraża mówcę. Jeżeli ktoś nie pojmuje jakiegoś zagadnienia pod jego adresem rzucane są wyzwiska typu: "debil", "głupek", itp. To nie są słowa, które powinien używać taki "utalentowany" chłopak jak on.

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałem pewną styczność z jego dziełami i odnoszę wrażenie, że chłopczyna naczytał się mądrych słów, których znaczenia nie do końca pojmuje, i zawarł je w jednym tomiku białej poezji. Uważam, że jeśli chce się osiągnąć coś więcej to należy pisać inteligentnie i przekazywać coś konkretnego a nie wypisywać cokolwiek i liczyć, że ludzie będą coś z tego wynosili, prócz bólu głowy i lekkiego otępienia.

    OdpowiedzUsuń
  19. W 100% popieram przedmowce

    OdpowiedzUsuń
  20. Patryk to wspaniała osoba, jest bardzo inteligentna i wrażliwa. Z pewnością to wybitny człowiek.

    OdpowiedzUsuń
  21. We love you Patrick!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam sie w 100 %

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgadzam sie z przedmówcą.
    Pracuję w jednym z hipermarketów, które odwiedza. Określenie jego osoby jako chamska to mało. Sposób w jaki rozmawia z kasjerkami ma wiele do życzenia. Jest to osoba bardzo rozczeniowa, czepliwa i nie szanująca starszych Pań na kasach, ktore mogłyby być jego matkami, a może i babciami. Zwykle zwroty grzecznościowe są mu obce. Cham jakich mało.
    Wygląd? Może i nie mi to oceniać, ale żeby młody chłopak wyglądał jak brudas ?!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Widzę, że większość osób nie wie o jego kanale na YouTubie...

    OdpowiedzUsuń
  26. patryk to kurwa szmaty nie chce znac haa tfu jebac

    OdpowiedzUsuń