piątek, 29 lipca 2011

Dr House

Myślę, że nie ma wśród czytelników tego bloga osób, które przynajmniej nie słyszały o wrednym doktorku. Więcej- znajdzie się pewnie kilku(nastu) fanów. Ja taką fanką stałam się dość późno, tzn. wtedy kiedy serial święcił już triumfy na świecie i w Polsce. Kiedy u nas pojawiały się kolejne sezony, ja dopiero zapoznawałam się z postacią głównego bohatera i jego współpracowników, oglądając pierwsze odcinki.

Ostatnio sięgnęłam po książkę "Dr House. Biografia Hugh Lauriego i przewodnik po serialu" Paula Challena wydanej przez wydawnictwo Prószyński i S-ka. Książka ta opisuje życie Hugh Lauriego zanim stał się słynnym Housem. Czas studiów, kiedy to jako wioślarz odnosił sukcesy na arenie międzynarodowej oraz był członkiem trupy komediowej Footlights w Cambridge. Fascynacja boksem i jazdą na motorze oraz zdobywanie doświadczeń aktorskich na brytyjskiej scenie teatralnej, telewizyjnej i filmowej. Do tego pisarz i muzyk oraz mąż i ojciec trójki dzieci. Przy tym wszystkim niemałe znaczenie ma depresja, z którą walczy od wielu lat.

Oprócz informacji o Hugh, z książki można też wiele dowiedzieć się na temat pozostałych aktorów występujących w serialu- ich dokonaniach aktorskich oraz w jaki sposób trafili do serialu.

Ostatnia i najdłuższa część książki to przewodnik po trzech pierwszych (i najlepszych wg mnie) sezonach serialu. W przewodniku tym opisana jest fabuła każdego odcinka, wymienieni są aktorzy występujący gościnnie. Oprócz tego autor książki wyszczególnia to, co jest w danym odcinku najciekawsze, wymienia kłamstwa jakich dopuścili się bohaterowie oraz wpadki i błędy medyczne jakie popełnili aktorzy i scenarzyści. Obszernie opisuje sytuacje zaistniałe w gabinecie diagnostycznym szpitala oraz zwraca uwagę na to jakie znaczenie w danym odcinku miał nieodłączny atrybut House'a czyli laska.

Książkę polecam fanom serialu (tym, którzy jej jeszcze nie znają lub są fanami od niedawna). Natomiast tym, którzy lubią analizować szczegóły, doszukiwać się jakichś ukrytych znaczeń, śledzić niedociągnięcia i błędy na pewno spodoba się jej ostatnia część.

1 komentarz:

  1. Ja dostałem w prezencie, ale kiedy po nią sięgnę? Naprawdę nie mam pojęcia :-)

    OdpowiedzUsuń